Heb jij je cliënten/klanten al ontmoet?

March 8, 2017

 

Zijn uw cliënten/klanten een afspiegeling van de maatschappij of kan uw organisatie daarin nog ontwikkelen? 

 

 

Te vaak zijn er nog organisaties waarbij de klantenpopulatie afwijkt van onze maatschappij. Het lijkt dan of de communicatieboodschap niet ontvangen wordt door een deel van de potentiële klantengroep. En misschien is dat ook wel zo, misschien bereiken deze organisaties daadwerkelijk niet de klant. Een reden kan zijn dat bijvoorbeeld de migrante klant, wanneer we het hebben over cultureel etnische diversiteit, een vraag heeft die niet aansluit op het westerse aanbod. Of deze klant kan zich niet identificeren met de dienstverlening. Om  deze klanten te mogen bedienen kan een eerste stap zijn om elkaar te ontmoeten.

Wie is die klant?

Wat zijn de normen en waarden?

Wat zijn de behoeftes en welke culturele verschillen zijn er die van effect kunnen zijn op de behoefte van deze klant.

Pas als je de klant hebt ontmoet, kun je je met elkaar verbinden en op zoek gaan naar een passende vorm van dienstverlening.

 

Bilan coaching & training geeft programma’s waarin dit proces van het ontmoeten van de klant/cliënt wordt doorlopen. Het maakt onderdeel uit van een cultureel diversiteitprogramma van VARIIS. Dit programma is gebaseerd op vier modules, ont-moeten, verbinden, wederzijds leren en borgen. U krijgt tijdens dit programma zicht op wie jou klant/cliënt echt is.  

 

 

Durf jij met jou deze ontmoeting aan? Neem gerust contact op dat kan via info@bilancoaching.nl of www.bilancoaching.nl

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Uitgelichte berichten

Hoe kleurrijk managet u uw teams?

February 24, 2017

1/1
Please reload

Recente berichten

March 12, 2019

August 23, 2018

Please reload

Archief